Tuesday 15 May 2012

Wira

entah mengapa hatiku memberontak tatkala melihat gambar ini. sungguh syahdu melihat penderitaan makhluk comel ciptaan Allah ni (T_T). seriously menitis ayaq mata 1st time tgk picture nih. satu ayat ja terlintas di fikiran time mula2 tgk pic nii.."Ya Allah..kuat nya semangat makhluk ciptaan Mu ini"


macam manalah khidupan dia sblum ni kannn kannn?? mesti orang pukul2, baling2 batu dan segala macam lagi kannnnnn. manusia yang tak da belas kasihan ja yang sanggup buat camtu. Allah masih sygkan dia.. masih diberikan nafas walaupun terpaksa menahan kesakitan sebegitu rupa.. 


sedihnya tgk keadaan dia. Tolong la jgn aniaya binatang macam ni..mereka juga diberi nafas, rasa sakit dan rasa ingin dibelai oleh manusia. mereka juga makkhluk ciptaan Allah. berilah kepada sesiapa jika tidak mampu lagi membela..pasti ramai yang baik hati nak jaga haiwan malang sebegini.jangan biarkan nasib kucing sebegini... bantulah ia selagi terdaya... sbb memelihara atau membantu haiwan ialah Sunnah bagi umat Islam... dan ia juga hak asasi haiwan tersebut..kalau tak suka sekalipun, jangan la sesekali menyakitinya. 


namanya Wira, Wira bukannya sebarangan kucing, tetapi dia adalah seekor kucing yang hidup dalam penuh kekejaman dan kesiksaan. aku terbaca tentang Wira ni semalam.. tekejut, kaku, menitis ayaq mata tgk keadaan dia. Ya Allah, sangat berat dugaan Kau buat haiwan lemah ini. 




Allhamdulillah masih ada manusia yang baik hati membantu dan membawa Wira ke klinik untuk dirawat oleh Doktor Haiwan. semoga Allah merahmati insan mulia itu dan memberikan kekuatan untuk Wira hidup sihat seperti sediakala....Doakan juga buat haiwan2 yang terbiar dan teraniaya diluar sana. Tolong la jangan aniaya mereka kerana mereka juga makhluk ciptaanNya...Aminnnn~~









Bertahanlah Wira..
ramai yang mendoakan mu syg...

No comments:

Post a Comment