Tuesday, 9 April 2013



why should people listen from one side of conversation only. why not ask and listen from both to avoid any damnly misunderstood. it gonna be better and preserve our right as well.



Sunday, 7 April 2013

1500 juta kali


Sayang mungkin bengis seperti singa
Tapi sayang nangis tonton cerita winter sonata
Sayang mungkin keras bila bersuara
Tapi jelas jujur apa adanya

Sayang mungkin baran tak kira masa
Tapi tetap nangis tengah tengah malam buta
Sayang mungkin saja keras kepala
Tapi hati sayang manis like gula gula

Sayang lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis sampai bengkak mata
Suara sayang keras macam sang gorila
Kerna 
di setiap seratus lima puluh juta sayang seadanya




bahahahhaha. 
peace yooo!

(^_~)v


Thursday, 21 March 2013

rahsia tahi lalat

mehhh kita check mehhhh  ^^v


1-Bibir atas kanan= Banyak rezeki, pandai

2-Bibir atas kiri = Ramai kawan, baik hati


3-Bibir bawah kanan= Disegani orang, ramai yang suka

4-Bibir bawah kiri = Pandai bicara, tak mudah kalah

5-Leher kanan = Cerdas, jujur, berani menderita

6-Leher kiri = Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahua

7-Leher di tengah= Tercapai cita-cita

8-Biji mata kanan = Suka serong dan pembohong

9-Biji mata kiri = Pembohong tetapi baik hati

10-Hujung mata kanan= Baik hati, sopan santun, cerdas

11-Hujung mata kiri= Baik budi, murah rezeki

12-Punggung kanan= Agak mengalami kesulitan

13-Punggung kiri = Malas dan suka duduk

14-Betis kanan= Suka berhibur, boros

15-Betis kiri= Rajin, tidak suka menganggur

16-Lutut kanan= Bersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha

17-Lutut kiri= Kurang kuat berusaha

18-Kepala sebelah kanan = Terkabul cita-cita

19-Kepala sebelah kiri= Sering menemui kesusahan

20-Kepala sebelah belakang= Jujur, sabar dan tekun

21-Kening kanan = Cerdas dan cekap

22-Kening kiri= Cerdas dan sopan santun

23-Tengah kening= Keras hati dan berani segala hal

24-Hujung mulut kanan= Kecil rezeki, tak mudah kalah

25-Hujung mulut kiri= Suka berpoya-poya

26-Ketiak kanan= Dapat menyimpan rahsia

27-Ketiak kiri= Jujur, banyak yang cinta

28-Pergelangan kaki kanan= Suka keluar rumah

29-Pergelangan kaki kiri= Kehendak kuat

30-Batang hidung= Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya

31-Pada hidung= Banyak rezeki

32-Dagu bawah kanan= Jujur dan baik hati

33-Dagu bawah kiri= Bijaksana, dan berbudi luhur

34-Kemaluan kanan atau kiri= Baik, suka senggama

35-Tumit kanan= Jujur dan banyak kawan

36-Tumit kiri= Baik budi

37-Alis kanan= Suka menolong dan baik hati

38-Alis kiri= Ramai yang suka

39-Pangkal peha kanan= Kemahuan kuat

40-Pangkal peha kiri= Suka kerja apa pun

41-Telapak kaki kanan= Tak mudah mengeluh

42-Jari kaki kanan= Suka menolong

43-Jari kaki kiri= Berbudi, suka berbuat baik

44-Bahu kanan= Cermat dlm mbuat keputusan, byk tanggungan

45-Bahu kiri= Suka kerja keras, banyak tanggungjawab

46-Buah dada kanan= Baik hati, pendiam, simpan rahsia

47-Buah dada kiri= Ramai kawan, setia pada pasangan

48-Lengan kanan= Setia dan taat pada atasan

49-Lengan kiri= Menepati janji dan rajin

50-Pipi kanan= Ramai teman

51-Tengah-tengah pipi kanan= Ramai yang suka

52-Tengah-tengah pipi kiri= Ramai teman

53-Ubun-ubun= Kurang jujur

54-Pusat= Cerdas, tangkas, tekun

55-Pusat bahagian kanan= Sejahtera dalam hidup

56-Pusat bahagian kiri= Beroleh kemuliaan

57-Pinggang kanan= Sayang pada pasangan hidup

58-Pinggang kiri= Disayang pasangan hidup

59-Dada kanan= Dapat mengatasi masalah

60-Dada kiri= Berani, jujur dan sabar

61-Telapak kaki kanan= Tidak mudah mengeluh

62-Telapak kaki kiri= Baik budi pekertinya

63-Siku tangan kanan= Kuat ingin memiliki kejayaan

64-Siku tangan kiri= Baik hati, suka menolong

65-Jari tangan kanan= Serba beroleh keuntungan

66-Jari tangan kiri= Serba baik bekerja

67-Jari telapak tangan kanan= Banyak rezeki tetapi boros

68-Jari telapak tangan kiri= Banyak rezeki dan cermat

69-Pergelangan tangan kanan= Boros, suka bersukaria

70-Pergelangan tangan kiri= Dapat berpangkat

71-Perut bawah kanan= Banyak rezeki, suka memberi maaf

72-Perut bawah kiri= Baik hati, tenang hidupnya

73-Sudut mata kanan dalam= Disayang suami atau isteri

74-Sudut mata kiri dalam= Tidak mudah dilupakan pasangan

75-Sudut mata kanan luar= Baik budi, ramai yang cinta

76-Pelipis kiri= Murah rezeki, dapat jadi kaya

77-Pelipis kanan= Serba berhasil dalam usaha

78-Kelopak mata kanan atas= Baik hati, ramah, berjaya

79-Kelopak mata kiri atas= Baik budi, ramai yang suka

80-Kelopak mata kanan bawah= Agak malas

81-Kelopak mata kiri bawah= Agak bodoh, kurang bijaksana



sekadar perkongsian...

Tuesday, 19 March 2013

tips elak rambut gugur


1.Tak Seharusnya Cuci Rambut Setiap Hari

Cuci rambut setiap 2 atau 3 hari sekali dah memadai. Kalau yang nak cuci rambut sebelah pagi, boleh cuci 2 jam sebelum pakai tudung, biarkan rambut betul-betul kering. Cuci rambut juga perlu pilih syampu yang sesuai. kalau yang rasa tak selesa & perlu cuci setiap hari, pilih syampu yang berasaskan herba. 
Cuci rambut sebelah petang atau malam, selepas balik kelas/kerja atau outing siang hari.

2. Keringkan Rambut Secara Semulajadi

Tak kira lah panjang mana sekali pun rambut, samaada panjang sampai ke lutut mahupupn ke kaki ,rambut memerlukan masa yang lama untuk betul-betul kering sebelum mengenakan tudung. Keringkan rambut secara semulajadi. Biarkan ia lepas bebas dan elakkan daripada membungkusnya dengan tuala. 
Elak mengikat rambut ketika basah. Kalau nak cepat keringkan rambut, boleh guna pengering rambut yang jenis tak panas, atau last option boleh gunakan kipas angin sambil jari-jemari tu digunakan untuk meleraikan rambut yang basah secara perlahan-lahan.#kipas ala2 filem hindustan gituuuu. :-)

3. Pilih Kain Tudung Yang Lembut

Pilih fabrik lembut untuk tudung. Jangan pilih fabrik kapas, kerana kain tudung yang memerangkap haba tak sesuai sebab mudah memerangkap haba dan buatkan kulit kepala kita cepat berpeluh.


4. Rehat Dulu

Bila sampai ja di rumah, terus buka tudung dan biarkan kulit kepala "bernafas" terlebih dahulu. Rehat dalam masa 1/2 jam untuk peluh di kulit kepala kering. Sebaiknya, buka ikatan rambut dan biarkan angin meresap ke seluruh kulit kepala. Jangan biarkan rambut terus bertudung atau jangan pula terus mandi sebaik sahaja sampai di rumah. 
Just rileks dan berehat sepenuhnya. On kipas kuat2, duduk betoi2 depan tu, pastu tidoqqqqq. hohohohoho. jangan sampai rambut termasuk dalam kipas lak kann.... :p Badan pun dapat berehat, dan kulit kepala pun kering daripada peluh!  #phewwww. libas libas rambut~

5. Cari & Pilih Syampu Yang Sesuai

Syampu memang kena cuba untuk cari yang sesuai dengan rambut & kulit kepala kita. pilih yang berasaskan herba dan semula jadi. Elakkan guna yang mengandungi banyak bahan kimia. 

6. Atasi Masalah Rambut Secepat Mungkin Jika Ada

Biasanya pakai tudung ni kadang-kadang boleh mendatangkan bau yang tak berapa best sebab faktor kelembapan, terutamanya untuk orang yang cepat berpeluh. 
Apapun masalah yang dialami, sentiasa peka dengan keadaan rambut & jangan pandang remeh dan berharap masalah itu akan hilang dengan sendirinya. Masalah ini tidak akan selesai dengan sendirinya jika kita sendiri tak mencari penyelesaiannya!

info: copypaste :)




#cantiknya!!

Thursday, 14 March 2013

doa memiliki anak kembar


As salam..
Terkebil? terbeliak? Jgn tergelak jgn terkezut! Why why?? ingat anakdara x leh nak post entry2 berkaitan ni? kerana ini hak milik setiap insan. sooo what?!  :p Dari segi perubatan, selalunya pasangan yang mempunyai genetik kembar akan mempunyai potensi yang lebih tinggi untuk melahirkan anak kembar. #phewwww! tiup rambut~ kalo nak ikut dari segi perubatan tu, kiqanya cek pun ada lah genetik tu lahh nooo...hohohoho. tapi kat belah my big bos lahhh. nuuuuuuu. genetik dari tok nuuuuu. maknanya abang kepada ayah cek lahhhh. tok ada dua pasang. keempat empat laki. diulangi ya...ada dua pasang. keempat empat laki! #nak minta petua lah kat tok!  wahohoho! pangggggggg! -..-" genetik tu turun kepada makcik latipah, yakni adik kepada ayah...dpt kembar laki jugak! ok ok, ni  kiqa ada jugak la terlekat keturunan kembaq tu kan kan. harharhar. cuma latipah ja xdak kembaq. kalo ada mesti comel kiut miut sequpa bebenor dengan latipah ni haaa. #berdarah hidung! 

google punya google, dapat doa ni. ok, ada kat bawah ni ya. sekadar perkongsian. berdoalah padaNya. amalkan! 

Antaranya:
i) Surah As-Saaffaat Ayat 120:
Maksudnya : Salam sejahtera kepada Nabi Musa dan Nabi Harun!.

ii) Surah As-Syura ayat 50:
Maksudnya :  Ia mengurniakan mereka kedua-duanya – anak lelaki dan perempuan, dan la juga menjadikan sesiapa yang dikehendakiNya mandul. Sesungguhnya Ia Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.



hensemnya!  

-..-"






Tuesday, 12 March 2013

I LOVES red as much as I do!


1#


2#


p/s: 
kak: "dikkk dikkkkk! lawa kan lawa kan?? mai pilih kaler niiii! cantiknyaaaaa! 
#muka penuh eksited

adik: "yaa lawaaaaa.....hat ni pun lawaa, hat tu pun lawaaa, haaaa! yg ni pun ok jgk!

kak: "kak nak lah nanti" :)

adik: "ok, tp sampai ka nk bawak?" 
#sambil bt muka blur blur...... >_<"


bukannya nk bg sokongan moral dan fizikal!
majuk 4taunsetengah!



Monday, 11 March 2013

kisah si kecik.

2 ke 3 hari sebelum balik perak hari tu...adala adopt si kecik kat pasar pagi area rumah...tengah syok2 belek2 tudung..ntah tiba2 mata tertengok kat si kecik tu duk tertonggek tonggek tergedik gedik cari makanan...lari sana lari sini sebab takut2.....tatkala itu latipah pun menyuarakan hasrat hati ingin menyunting bunga di taman. panngggggg! -_-' ehhh bukan...salah ayat, latipah pun menyuarakan hasrat di hati kat mak nak bawak balik si kecik haluih tuuu....

"makkk makkkk...tgk kucing tu...comey kan kan".....
ayat nak ambik hati, kot2 leh bwk balik kucing tu...mak yg tgh sibuk tgk2 barang buat dun'no ja...-_-"
"makkk makkkkkk...tgk la tuuu, siannya kucing tu, dia lapaq".....
sekali lagi cuba curi tumpuan mak.....tapi cara kedua ni di'upgrade skit dengan menarik tangan mak.
"mana dia, sat g ada la org2 market bagi dia ikan"...
punya penat latipah buat muka kesian, tu ja respon mak? latipah pun abaikan perkataan "sat g ada la org2 market bagi dia ikan"
"emmmm..hmmmm..makk, cek nak bwk dia balik lehhh?? lehhh?? leehhh?"
sambil buat muka dua kupang
"xpayah....satg dh balik perak, sapa nak jaga"...
"mak la tolong jagakan"
sambil senyum senyum kambing..
"kalo dapat tangkap dia, ambiklah"...
yesssss!

sooo..hepi hepi lah latipah tangkap bawak balik si kecik oyen tuh!..
welcome home!


wahhhh. sedap kau tidoq yaaa....selepas disental diberus giginya....hepi sunggoh dia tidoq....orang2 kat pasar heran beserta pelik tgk latipah dukung dia bwk balik. -..-' bawak balik naik moto ja kot! dasyat dakkkkk? 


balik2 ja umah...tgk si gendut gedik ni sesedap hati tidoq lagi...tak bangun2 tidoq dari awai2 pagi..haissssh...
akai sunggoh!


astagfirullah...tak senonoh betoi si abu nihhhh!

bagun2 dari tidoq, ntah tekejut beruk gamaknya..tup2 ada sekoq lagi dalam umah....blurr blurr ja muka dia pi dapoq nak makan.
apa lagi sesi buli pun bermula....
terjerit jerit si kecik tuh!


nak tergelak pun ada bila tgk si abu ni buat acara stunt kat si kecik tuh...hat tu pun xpadan dengan kecik, melawan! -..-
mak col gtau kata abu bawak si kecik tu pi jalan2...tergelak besaq lah latipah dengaq. lepas2 ja makan malam, dua2 ekoq tergedik gedik lari pi kat pintu...konon nak gtau kata nak kuaq pi membuang lah kot...lepas dua jam, panggil balik, sunyi sepi..selalunya akan dengaq loceng si abu tu bunyi bila dia lari, ni dak, diam seribu bahasa...dah tu dua2 ekoq lak tu...mak pun kuaq panggil kat depan rumah...tgk2 tertonggek tonggek dua2 ekoq jalan balik...abu mengetuai rombongan melawat kawasan tersebut...ewaahhhh ewaaaahhh kau abu, bawak adik jalan2 tunjuk kawasan jajahan kah?
hat kecik tu punnnnn... mengikut sungguh!

mula2 bawak balik tu nak letak nama kaseem lah kononnya...tapi x lekat, tukaq panggil nomi chambel, pun x lekat..last2 terlekat kecik a.k.a haluih jugak kat dia... -..-'


hat ni raja gedik sekalian alam...xkiqa orang, gigit ja keja dia. si abu deha ni pon di'adopt jugak, cuma hat ni ayah yg bawak balik.ayah kata, si abu ni yg offer diri dia nak ikut balik..dia yg mai sua "tunjuk" muka kat ayah tatkala adik bradik dia hat lain lari. hat ni pun bawak balik naik moto jugak..
suma pakej rempit gamaknya..kahkahkah.

 paling tekanan time nak mandi depa lah. riuh sekampung! macam2 aksi kuak lentang depa buat, lompat macam kanggaro lah, jerit macam gorila lah, last2 lompat duduk atas latipah.
haaa, mmg jerit macam pontianak lah tuan depa ni. ingat ni pakej mandi beramai2 kah. kena jerit kalah pontianak, baru tau nak diam mandi elok2. 
-..-"
mak dah bg warning, kalo si abu mahupun si kecik tu lompat masuk dalam kolah, latipah kena basuh satu kolah mandi tu. nahhhhhhhhhhhhhh!

"kakkkkk.......mandi abu dgn kecik tu elok2, jaga, satg dia terjun dalam kolah tu, basuh sampai cuci balik nooooo"

"plissss  hampa dua ekoq.....plisssss. jgn duk terjun dalam kolah mandi sudah.. teruk latipah kena sental satu kolah tu nanti. igt ni acara berenang peringkat antarabangsa ka!"


cuma hari first bawak balik si kecik tu, keesokkan harinya...sedang asyik latipah tidoq, tetiba mak ketuk pintu suh turun tgk si kecik tu. 
apa lagi. dia bg hadiah dalam umah laaahhhh. 
terjerit2 latipah buang.
pakai uniform ninja lah nak buang hasil pembuangan dia. -..-"
tapi sekarang dah ok, dah x buat perangai loklaq dia membuang dalam umah dah selepas dijerit2 oleh latipah ajaq dia buang di tempat yang sepatutnya. gud gud!

kebajikan depa kena jaga jugak, sakit demam bagai kena bawak pi vet jugak. kecut perut jugaklah tgk si abu deha sakit. 3 hari xmakan, kurus kering dia. hari kedua dia sakit, terus melimpah ruah ayaq liur, bangun pun dak, makan pun tak mau. kecut jantung latipah. terus bawak pi vet lah jawabnya. kena cucuk 2 jarum, masuk antibiotik dgn ubt demam. balik2 terus keluaq suara!. dashattt... cuma skrang kalo ada duit lebih, latipah dlm proses nak kasi si abu deha ni. tapi dihalang mak, sebabnya, kesiann....nnti x berkembang zuriat dia. lol


and my ever n ever beautiful princess.......
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V


op kosss la Net ku sayang....hat ni mmg pemalas nak mandi, tu belemoih "comot" sampai macam tu skali. adoihhh net net...kucing yg paling setia dengan latipah. lebih 10 tahun dengan latipah. tapi dh tinngalkan latipah hujung tahun lepas...menangis bengkak bengkak bijik mata lah latipah dibuatnya. dah tua dah si net ni. dah x larat. bagi lah dia rehat tenang kat sana..rest in peace syg........
satu perkara yang buat latipah kagum dengan net ni, dia faham apa yang latipah cakap kat dia, seolah olah dia faham bahasa manusia, bila latipah larang, dia xkan buat, dan apabila latipah suruh, dia akan ikut. yang paling best. tidoq atas perut si net lahhh! wahahaha.
cantik kot si net ni, masa muda keliling pinggang marka marka duk ligan ni...tau la habeh cun pun, sekali dengan marka latipah dia nak ngorat, duk manja manja tidoq atas riba bagai....wahhhh. ini bisa mendatangkan ke jelesan nih! 
tengok dagu lahhh. runcing kot! cucuk vitamin c gamaknya... 
kahkahkah :p

sekiannnnnn.......















Sunday, 10 March 2013

(^_~)

Love bears all things
believes all things
hopes all things
endures all things


Sunday, 3 March 2013

ini dinamakan.........imaginasi. ^^v





wahhhhhhhh. cinderella sgt kan kan.
tersengguk sengguk latipah gelak.
soooo suwittttt.
curlas kau jah! 

"saya terpijak secawan lumpur!"
harharharhar
 ^_~v


Thursday, 28 February 2013

"Perempuan yang manja memang cepat merajuk dan kuat 
                        menangis. Cuma lelaki yang sweet dan bersikap matang ja 
                        yang mampu pujuk dan cairkan dia "



nahhhhhhhh. 
sat nak gelak guling guling dulu.
harharharharharhar
 ohh no no no, ayat tu bukan asli dari latipah ye, latipah kopi paste ja pun...
krohhh krohhhh.
-..-'




maksudnya majuk2 mcm ni?



#versi lelaki.

ohh suwitt letewwwww.
kan kann. 

watashi ni nozonde ita sweet sweet gituu like this this one. 
kahkahkah

pangggggg!.
-..-"



Monday, 25 February 2013

Thursday, 21 February 2013

cukup umuq versi 20++

20 February
ok. dh 22taun 1 hari. ap perasaan anda tipah? nahhhhh. baru semalam rasa jiwa raga ku menjerit jerit, mengilai ngilai nak masuk 20. tup2 dh masuk 22? oh noooooo. dah makin lanjut remaja dh ni. *saja xmau sebut tua. hahaha. maknanya Allah swt dah pinjamkan aku nyawa selama 22taun lamanya. syukur Alhamdulillah. susah rupanya nak hidup di muka bumi Dia ni. banyak cobaan mahupun dugaan nak ditempuhi. walaupun hati cute miut bagai kanak2 comel, tapi diri mesti kental bak badang yang gagah perkasa mahupun otromen taro bagi menentang dan menegakkan keadilan. panggggg! sesi mengarut! -..-"

bila diingat ingat balik, merasai tumbesaran diri sendiri. dari kecik sampai ke tua bangka. bestnya hidup zaman kanak2 dulu. xpayah pikiaq pasai segala mak nenek masalah. haha. walaupun first time nak masuk tadika kemain semangat waja. siap menanam unsur2 semangat dengan mengajak ayah membeli pelbagai aneka kelengkapan sekolah. dari pensil tit tit. pensil kayu kayan, color2, mahupun beg baru. -..-' walaupun teriak tarik ayah join sekaki ajak masuk kelas belajaq time tu. tapi kalau bab nak beli color baru pensil baru kemain laju. hari pertam kedua ketiga tarik2 baju ayah suh duk sekali dalam kelas dengaq cikgu mengajaq. ayah angkat kaki nak balik ja, aku terus nak angkat beg bawak lari nak ikut.  -_-" sangat tak bertamadun time tu. mai duk malaih piang nak pi tadika pepagi buta, ditambah pulak kena jirus mandi pagi2 menyebabkan perasaan ku ini sangat malas nak pi tadika time tu. sekali ayah dah feed up asyik teriak xmau pi, kena gempaq nak kena hawing buku buku masuk dalam parit *mentang2 duk kg kpala parit -..-', baru la rajin nak pi tadika! terus rajin pas tu. kahkah. pas tu, semangat tarik beg masuk kelas lah. cikgu pun senyum jaaaaa. :p masuk ja sekolah rendah, hepi2 ja tarik beg masuk kelas, siap habaq kat ayah lagi xpayah hantaq sampai kelas dah. cek dah besaq....hoooooo. 
walaupun balik sekolah tunggu orang seberang col! nak selit gak walaupun auta! ^^v

Alhamdulillah dilanjutkan usia oleh Nya, sihat tubuh badan, lutut pun xsakit. *gaya mcm tua ya amat nak sakit lutut bagai.. genap umuq 22. pemikiran pun mestilah seiiring dengan wawasan 2020 kan kan. walaupun latipah masih mengamalkan mamai tatkala tidoq. amek tepon cakap sorang2 pabila terjaga tgh2 pagi buta..tapi pemikiran yang comel itu harus lah dihakis sikit demi sikit. hik hokkkkk....xmau lagi pemikiran ala ala ribena. hohohohoho. sori lah kepada sesiapa yang pernah merasakan sikap ke'ribenaan aku selama ni. ampunnnn. lekkk luuu. orang comel2 mesti xlekang dengan ke'ribenaannya. ye dokkk? hok alohhhh. ingat lagi stat nak masuk 20 ritu.." alahhh, baru nak  masuk 20, rilek lahhhh." stat nak masuk 21..." huuu??? 21 dh ka?" kali ni nak masuk 22..." haaaa?! 22 dah?nnti 23, pastu 24, pastu 25? pastu bla bla bla???... hadoiiii. ahhh. ad apa pada umuq. kan kan. sedangkan orang bank lagi konpius umuq latipah berapa. haha. *kembang sat time tu. *umuq adik dh cukup 18 blum? erkkkk. aku pun konpius samada nak kembang ka, mahupun nak kempis ka. haha. terus habaq umuq sebenar. bila pikiaq2 blik, dia ni konpius dgn umoq sbb nampak muda ka ataupun sbb kurang ke'incian ni? panggggggg! -..-'

Apa2 pun syukur Ya Allah dengan nikmat nyawa yang Kau berikan selama ini buat aku. Alhamdulillah aku diberikan nafas, keluarga, mak ayah adik dan jugak si intan payung pengarang jantung hati hempedu limpa bagai. dan jugak pelajaran yang aku perjuangkan untuk masa depan. Alhamdulillah. ^^

I believe I can fly. kekurangan inci bukan penghalang untuk latipah fly fly gitewwww. 
jangan gelak! tumbokkk kot.



Tuesday, 19 February 2013

fact!



Ketika seseorang yang bernama perempuan itu menangis,itu bukan bererti dia sedang mengeluarkan senjata terampuhnya, melainkan bererti dia sedang mngeluarkan senjata terakhirnya. Ketika seseorang yang bernama perempuan itu menangis,itu bukan bererti dia tidak berusaha menahannya, kecuali kerana dia sudah tidak sanggup berpura-pura kuat menahan air mata. Ketika seseorang yang bernama perempuan itu menangis, itu bukan kerana dia ingin terlihat lemah, Melainkan kerana pertahanannya sudah tak mampu lagi membendung air matanya, dan apabila kamu membiarkan dia pergi bersama air mata, dia tidak akan menjadi dirinya seperti dahulu lagi. Selamanya seorang wanita tidak akan menangis dengan mudah melainkan di depan orang yang amat dia sayangi. 




Saturday, 16 February 2013

•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

Berdoalah sayang semoga segalanya dipermudahkan olehNya. 
InsyaAllah
Amin..



woooot wooo000ot

^_<

•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆

Wednesday, 13 February 2013

Tuesday, 12 February 2013

Sunday, 10 February 2013

petua kurus :D



"There are many health benefits of lemons that have been known for centuries. The two biggest are lemons’ strong antibacterial, antiviral, and immune-boosting powers and their use as a weight loss aid because lemon juice is a digestive aid and liver cleanser. Lemons contain many substances--notably citric acid, calcium, magnesium, vitamin C, bioflavonoids, pectin, and limonene--that promote immunity and fight infection. "


wohoho. tgk tgk. lemon bukan saja tuk ksihatan, tapi baik juga tuk kecantikkan diri..wahhh. gituuuu...cara2 nak kurus gituh. telan lemon byk2..bkn telan. maksudnya, perah tuk jadikan jus, then hepi2 tutup hidung sambil minum! kihkih. ni meh cek nak gtau cara2 dia. 

1#  hiris lemon mengikut bentuk yang disukai, jangan lupa basuh dulu tau. kalo nak lebih afdal, buat bentuk love ka, bentuk pokok ka, bentuk segala bagai mengikut kehendak hati. kan lebih semangat anak tekak nak trima nanti :p  
2#  masukkan secara lemah lembut dan penuh kasih sayang lemon tadi ke dalam cawan mahupun gelas mengikut citarasa masing masing. lafazkan kata kata cinta penuh rasa kasih sayang  terhadap lemon tadi supaya lebih mudah proses menelan nanti. 
3#  letakkan dua tiga butir gula untuk penambah manis dalam senyuman. gila ka apa, kalo setakat dua tiga butir, bek xyah letak langsong, ye dok? agak2 jalah, kalo yang gedik nak kurus tu, letak satu ke dua sudu dah memadai, tapi kalo hat nak tambah penyakit tu, letak la buang satu senduk. jem!
4#  masukkan air dan gaul larutan tadi dengan penuh rasa kasih sayang dan senyuman di bibir. :p 
5#  siap sedia untuk minum. dimulakan dengan bismillah, disudahi dengan alhamduillah. 
6#  berikan kata kata semangat buat diri untuk tabah menerima pahit getir sebelum mahupun selepas kejadian. minum dengan penuh rasa kebanggaan dan kecekalan dihati. cara cik tipah supaya lebih mantop, minum sambil tutup hidung, penggunaan pengepit baju amatlah digalakkan.
7#  langkah yang terakhir, tunggu kat depan toilet. sah perut akan rasa slim tahap gaban selepas mencuba. amalkan petua ke'kurusan dari cik tipah ni setiap pagi dan sebelum tidur. 
8#  amaran, jangan sampai ketiduran dalam toilet ya ibuk2 sama bapak2.
selamat mencuba u'olls. 

sapa yang cantik, sapa yang manis....latipah lahhh. 
hahaha ^^v


Monday, 4 February 2013

jodoh.

Salam..

Ada orang kata, muka sama, seiras, berjodoh? ekk? mcm tu ka? orang tua tua selalu kata. "muka sama....ada jodoh ni". Setiap insan pasti akan melalui fasa ini. Samada cepat ataupun lambat, sekali malah mungkin juga berkali-kali.  Ya, itulah takdir Tuhan. Sekiranya dia berkehendakkan begitu maka kita sebagai hamba haruslah menerimanya dengan redha. Allah s.w.t telah menciptakan pasangan bagi setiap hambaNya, sejak dari nabi Allah Adam dan pasangannya Hawa. Prosesnya bermula dari perkenalan, tidak kira bagaimanapun caranya. sehinggalah ke jinjang pelamin, dan insyaallah sehingga ke hujung usia.

Ada yang bermula dari zaman sekolah, dibawa ke jinjang pelamin. Bertahun tahun lamanya. tak hairanlah zaman sekarang kecik kecik lagi dah bercintan cinton bagai. Ada tu yang balik ja dari sekolah, terus meluru ke public phone call marka marka.ye dok? sekali kak nya angkat beb.....ketaq dak? kahkahkah. no komen. ada jugak tu yang duk ber' baby bagai dalam fb. "titew rindu cecangat kat baby titew"  tak pun "nape baby tak on9, shaye rindu baby cangat2" panggggggg! geli idung dak? -_-" setiap orang ada cara mahupun method tersendiri untuk mempamerkan kasih sayang sesama insan. harharhar. 

Ada juga yang datang dari dua dunia yang berbeza. berbeza darjat, bangsa, pangkat, adat mahupun kepercayaan. Ada jugak yang terpaksa menyeberangi laut mahupun selat. Malah ada yang bertahun-tahun merantau ke negeri orang akhirnya bertaut kasih dengan orang se negeri juga. Lihatlah, betapa jodoh ketentuanNya tiada batasan jarak dan perbezaan antara manusia. Dengan izin dari Nya, akan bersatu  juga. 

Bila diingat-ingat balik, macam mana? bagaimana? mengapa? dimana? cari2 punca segalanya. jawapannya satu ja. JODOH. heee. contohnya, 1# walaupun si anak murid dan sifu, kalau jodoh, x kemana. hakhakhak. 2# walaupun bergaduh hari2, geram di hati tahap dewa, kata hang kata aku, kalau jodoh, x kemana. 3# walaupun jauh di seberang, terpaksa meredah lautan api ehhh lautan kola kedah. #ehhhhhhhh. kalau jodoh, x kemana. ye dok? weeeeeeee~

hmmmmm. nak tanya ni nak tanya ni....dh genap 4taun, rasa apa kat ati? #ehhhhhh..... hahahaha. #latipah ingat latipah ingat. tulis dalam diary nahh. wahahaha. =p walaupun tak dak entri pasai " Balik sekolah col orang kepala parit " arggggggh. ini bisa mendatangkan ke'jelesan dihati ku nih. cepat tukaq entri tu cepat! -_-"

Alhamdulillah, diberikan hati yang suwit, kiut miut, comel, hensem daripada Allah swt  #sah kembang pungkoq, diberikan kekasih hati yang gila kentang pembuli tegar yang membuatkan  kadang2 latipah timbul rasa geram nak tumbuk2 tauk dalam laut, dan direstui kedua belah pihak InsyaAllah.=) . cewaahhhhh gitewww. Kita harus kuat dan  gagah berani bagai otromen tiga bagi menentang dan mencegah segala macam musuh yang ingin memisahkan kita. Dun worry intan payungku, latipah yang gagah perkasa ni akan melindungimu ! hohohoho. 

Cinta itu bukan apa yang dipikirkan oleh akal. tapi cinta adalah apa yang dirasakan oleh hati. Tolong Tolong Tolong permudahkan perjalanan kami untuk ke peringkat seterusnya Ya Allah. aminnn~




^^v

Monday, 28 January 2013



Good relationship 
take time, patience, and two people who truly want to be together forever
ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ


Thursday, 24 January 2013

Seseorang yang mencintai kamu..


Tidak dapat memberi alasan mengapa ia mencintaimu..
Dia hanya tahu, di mata dia,
Kamulah satu - satunya...
Yang sebenarnya selalu membuatmu marahTapi ia tidak pernah tau hal bodoh apa yang sudah ia lakukan...
Kerana semua yang ia lakukan adalah untuk kebaikanmu.. ..
Jarang memujimu, tetapi di dalam hatinya kamu adalah yang terbaik....
Hanya itu yang ia tahu....
Akan marah-marah atau mengeluh jika kamu tidak membalas pesannya atau talefonnya..
Kerana ia peduli dan tidak ingin sesuatu terjadi
pada kamu...
Hanya menjatuhkan airmata nya di hadapanmu, dan ketika kamu mencuba menghapus air matanya.. ..
Kamu telah menyentuh hatinya!
Ya...
Dimana hatinya selalu berdegup untuk kamu.....
Akan mengingat setiap kata yang kamu ucapkan..
Bahkan yang tidak sengaja dan ia akan selalu menggunakan kata2 itu tepat waktunya.... .
Tidak akan memberikan janji apapun dengan mudah..
Kerana ia tidak mahu mengingkari janjinya..
Ia ingin kamu untuk mempercayainya..
dan ia ingin memberikan hidup yang paling bahagia dan aman Selama-lamanya. ...
Mungkin tidak bisa mengingat kejadian atau kesempatan istimewa..
Tapi ia tahu bahwa setiap detik yang ia lalui, dia mencintai kamu, tidak peduli hari apakah ini..
Tidak mahu berkata "aku mencintaimu" dengan mudah....
Kerana segalanya yang ia lakukan untuk kamu adalah untuk menunjukkan bahwa ia siap mencintaimu. ..
Tetapi hanya ia yang mengatakan SAYA SAYANG AWAK pada situasi yang istimewa...
Tidak tahu apakah ia harus menghubungimu ketika kamu marah..
Tetapi ia akan mengirim pesan setelah beberapa jam...
Jika kamu menanyakan : Mengapa lambat telefon??
Dia akan berkata: Ketika kamu marah penjelasan dariku semua hanyalah sampah. Tetapi ketika kamu sudah tenang, penjelasanku baru akan benar-benar menyejukan hati.
Akan menyimpan semua benda yang telah kamu berikan...
Bahkan Kertas kecil bertuliskan I LOVE YOU ada di dalam dompetnya.
Akan selalu berusaha membuatmu tersenyum dan tertawa walau terkadang caranya membingungkanmu. ..
Akan membalut hatimu yang pernah terluka dan menjaganya dengan setulus hati agar tidak terluka lagi...
Dan ia akan memberikanmu yang terbaik walau harus menyakiti hatinya sendiri...

Tuesday, 22 January 2013

Selesai ^_~


ok ok. selesai semester 4 yg penuh dengan dengan dengaaaannnnn........ assigment+keja bak gunung kinabalu mahupun gunung jerai!
Alhamdulillah..
 melangkah dengan semangat untuk semester 5.
habeh senior lah kat sana.
bak kata kawan ak, " kat sini, tadak yang lebih senior dari kita yang senior ni! "
wahahahaha. kelas kau bedah, latipah sokong!