Friday 30 September 2011

Just share it ^_^

Salam..
kepercayaan sekadar satu panduan..

Ahli psikologi barat membuat huraian mengenai hubungan pasangan mengikut urutan dalam keluarga...

1. Sulung dengan Sulung
Berpeluang untuk sering bertegang urat. masing2 sentiasa suka berkeras bagi menentukan siapa pemberi dan penerima perintah. Jika hubungan cinta terjalin ia memerlukan kesabaran dalam menjalinkan hubungan seperti ini.

2. Sulung dengan Tengah
Sudut negetif hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah sangat serasi untuk siapa sahaja. Jika anak tengah menjalinkan hubungan dengan anak sulung, maka seringkali dia harus merelakan keinginannya dan impiannya demi pasangan nya.Namun si tengah cenderung bersikap seperti anak bongsu.maka mereka dapat menjadi pasangan yg serasi.

3. Sulung dengan Bongsu
Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajar pasangan nya, untuk bertindak lebih dewasa dan teratur terutamanya dalam mnyelesaikan sesuatu masalah.Sementara si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau duduk sambil berbincang mengenai masa depan.

4. Tengah dengan Tengah
Pasangan ini dapat pergi kemana pun atau memutuskan apa pun yang mereka suka. Mereka dapat menjadi sangat serasi,apabila yang satu cenderung untuk menjadi anak sulung dan satunya lagi seperti bongsu. Dengan begitu mereka dapat saling melengkapi.

5. Bongsu dengan Bongsu
Berhati hatilah! bersama pasangan yg seirama memang menyenagkan. Namun bilamelihat kenyataan,kamu akan sulit mengawal keadaan.


*just shared it. =)

hampa hat mna?..hohohohoho.
kalo tipah lak kan, kmy kombinasi yg paling serasi kot!..hohohohohoho =) 

No comments:

Post a Comment