Monday 4 April 2011

KaDaNg KaDaNg Tu..................Alkisah Tentang Hobi vs Minat aku!

Kadang kadang tu....
aku suka mengarut!..

Kadang kadang tu....
aku suka melalak(sampai kena marah dengan mak)..haha


Kadang kadang tu....
aku suka bersendirian dan sapa sapa pun tak boleh nak kacau!

Kadang kadang tu....
aku suka beronline sampai nak meletup laptop aku ni!


Kadang kadang tu....
aku suka kacau kucing-kucing aku!..sampai kucing aku tu takut nak dekat dengan aku dah..mesti dia terkejut tengok tuan dia jadi macam tu(pernah buat kerja gila kat kucing aku suatu saat dulu..nak tau apa?!..aku pi tidur atas dia!..haha..mau menjerit kucing aku tuh!)hahahaha

Kadang kadang tu....
aku suka duduk dalam bilik sorang-saorang dan buka baca balik buku buku lama..hahaha


Adoiiii..berapa banyak ''Kadang kadang tu'' lah....

jangan salah anggap..bukan nak cita bab neyh..post kali ni ku nak cita sal apa yang aku minat ja..tapi melalut panjang panjang pula kan...hahaha...ampun lah naaa...


apa minat aku?!!..
betul betul nak tau kah?..tak menyesal kah nanti!?..hahaha
ok..aku sebenarnya sukaaaa......mengorat orang!!!..teetttttttttt3!!!!!....hahaha..
tak da lah!..melawak ja..


baik baik!!..sekarang ni aku betul betul..
semua orang kat dunia ni ada hobi dan minat nya yang tersendiri kan..sama lah macam aku!..hobi aku?!..aku suka tangkap gambar..memang teruk lah..mana mana tempat yang aku lawat semuanya wajib bergambar!..hahaha..sampai orang yang jadi photographer tu dah tak larat nak ambil gambar aku!..(pernah kena marah dengan ayah..sebabnya..?!..dasyat sangat ambil gambar..padahal masa tu orang semua nak balik dah..nasib baiklah tak kena tinggal)..hahahaha


hobi yang kedua aku...
aku suka sangat melalak sorang-sorang..sebab tu lah nama ni sesuai dengan aku kot!...(MizTipah)..haha..suka sangat menggila..hahaha..maaflah..hahaha...kat bilik aku suka pasang ''earphone''..lepas tu pasang lagu kuat-kuat dan apa lagi...melalak lah!!...hilang semua tekanan!!..hahaha..


hobi yang ketiga....
yang ni aku paling suka...nak tau?!..aku suka tengok pemandangan..cantik kan...segala macam pemandangan lah!..tambah tambah lagi pemandangan waktu petang di laut!..hah!!..memang hobi aku lah..duduk diam diam tepi tu..lepas tu tengok matahari terbenam!..wahhhhh..bajet romantik lah kan!!..haha..tapi disebabkan faktor tempat tinggal aku yang jauh dari laut mahupun pantai..jadi amat susah lah untuk aku nak buat semua ni..huhu..tapi kalau ada peluang aku pi laut..memang habis lah..jangan ada sapa-sapa pun ajak aku balik...haha..(pernah pergi pantai merdeka dengan keluarga...aku nyaris-nyaris nak kena tinggal dengan ayah..sebabnya sibuk nak tengok matahari terbenam..sayang kat anak punya pasal..ayah tunggu jugak aku..jadi..aku dapat tengok lah matahari terbenam!!)..yeay!!..hahahaha..sayang kamu lah ayah!..



hobi keempat....
hobi aku yang satu ni memang orang-orang yang terdekat sahaja akan tau kot...haha..nak tahu apa??..
sini mai..mai aku nak bagi tau..hahahaha
aku suka tengok segala apa macam yang berwarna merah!..wahhhhh..merah itu menawan!!!..sapa setuju angkat tangan macam saya!!*dialog usop dalam hantu kak limah,buat gaya sekali tau!..haha 
aku pernah diberi pilihan untuk pilih satu barang hari tu..memang marah lah orang tu..semua benda yang aku pilih semuanya berwarna merah!....hahaha..mak pun naik pening dengan anak dara dia ni..semua benda nak warna merah..haha..kalau nak pilih apa-apa mesti merah akan diberi keutamaan..tapi jangan lah terkejut sangat kan kalau semua barang aku kebanyakkan nya warna merah..(pernah pergi kelas dengan berpakaian serba merah..dari tudung,baju,kain,kasut hinggalah ke beg pon warna merah,jam pun sama!..haha..sampai kawan kata..''ina,merah menyala hari ni'')haha..tapi bukan merah saja lah yang menjadi pilihan dihati..ada lagi yang aku suka..kuning,hijau pucuk pisang!..ok jugak!!..hahaha..
p/s: kepada siapa-siapa yang nak ''mengorat'' aku..pastikan lah menggunakan tema merah ok!..sebab diriku ini amat suka orang yang berpakaian warna merahhh!!!!...teetttttttttttttttttttttttttttttttttttt....hahahahaha







cuba kamu semua tengok..kebannyakkan benda aku berwarna merah..dari baju,tudung hinggalah ke dalam rumah pun mesti ada warna merah!..haha

p/s: hobi dan minat tu amat penting dalam kehidupan..walaupun minat dan hobi aku agak pelik(memang pun)dari orang lain..dah aku suka..apa korang kacau!.:p.haha..


No comments:

Post a Comment